اگر قرار به صرفه اقتصادی باشد مسیر دورود - دزفول اقتصادی ترین راه است

وبلاگ شهر سبز: شاهراه سراسری تهران - بندر امام خمینی از شریانهای اقتصادی کشور است و آزادراه تهران - خوزستان نیز برای تقویت همین مسیر ساخته شده است. شهرهایی که به صورت سنتی سر راه این شاهراه قرار دارند عبارتند از قم - اراک - بروجرد - خرم آباد - پلدختر - اندیمشک و اهواز. حالا که قطعه زال ساخته شده مشخص شده که شهرستان پلدختر در چه انزوایی قرار گرفته و چه اثرات مخرب اقتصادی و محیطی برای مردم محروم این منطقه داشته است. 

حالا تلاش پیدا و پنهانی هست که بروجرد نیز از این مسیر حذف شود. توجیه آن نیز این است که این اقدام باعث کم کردن 20-30 کیلومتر از فاصله اراک - خرم آباد می شود.

اولا پرسش این است که اینان چرا خود را ذی نفع و مالکان اصلی آزاد راه می دانند و می توانند تعیین تکلیف کنند.

دوم این که چه کسی صلاحیت تعیین مسیر را دارد؟

سوم این که طرح کارشناسی اولیه که مسلما حاصل مطالعات میدانی مفصل بوده چرا دور زده می شود؟

و پرسشهای متعدد دیگر. 

اگر قرار بر کوته کردن آزادره خلیج فارس باشد، با انحراف آن به سمت دورود و پیش رفتن در مسیر رود دز، آزادراه 200 کیلومتر کوتآه تر میشود.

/ 0 نظر / 10 بازدید