اگر قرار بر کوتاهی مسیر باشد؛ مسیر الیگودرز به لالی از همه کوتاهتر است!

بهار بروجرد:

ظاهراً خرم‌آبادی‌ها بازی با منافع بروجرد را نمی‌خواهند تمام کنند. لذا زاگ‌بلاگ‌ها بر آن شدند تا پروژه من‌درآوردی خرم‌آبادی‌ها موسوم به آزاد راه اراک - خرم آباد که در زمان دهمرده قرار بود اجرایی شود را برای همیشه به چالش بکشند و در دستور کار پیگیری قرار دهند.

بر این اساس طرح رحمانی نماینده سابق الیگودرز در مجلس شورای اسلامی که در اعتراض به ساخت آزادراه خرم‌زال ارائه شده می‌تواند چالش جدی برای احداث این آزادراه باشد.

بر اساس طرح رحمانی با اتصال الیگودرز به مسجد سلیمان نزدیک به 300 کیلومتر کاهش مسیر سراسری تهران - جنوب خواهیم داشت و بخش‌های محرومی همچون زز و ماهرو از بن‌بست محرومیت خارج خواهند شد. البته با کاهش این مسیر صرفه‌جویی گسترده‌ای در هزینه‌های سوخت و ... ایجاد خواهد شد. با نگاهی به نقشه و مکان‌یابی مسیر اشاره‌شده به راحتی می‌توان به تفاوت آشکار مسیر پیشنهادی خرم‌آبادی‌ها و مسیر پیشنهادی الیگودرزی‌ها پی برد. 

/ 6 نظر / 23 بازدید

اي جون - عشق ميكنم هميشه به خرم اباديها و ملايريها حسودي ميكيند و اينطوري داريد سكته ميكنيد . خدا بدتر سرتون بياره

احمق جان از خرم آباد به سمت اراک باید حساب کنی خرم آباد پل زال که یادتون هست نقاشی که نیست پاکش کنن از یه طرف دیگه بکشن

محمود سالاروند

مناطق بین الیگودرز - مسجد سلیمان فوق العاده کوهستانی است. و فوق العاده هزینه بردار و فوق العاده احمقانه حالا که آزادراه خرم آباد پل زال ساخته شده فقط مونده 135 کیلومتر اراک - خرم آباد

mmamad

ridi zag blag

شکارچی

هدف از ایجاد آزاد راه تنها کوتاه کردن مسیر بین دو نقطه نیست . در طرح های راهسازی بایستی میزان بهره وری جمعیت از مسیرهای آزاد راه نیز در نظر گرفته شود . حال کوتاه کردن مسیر روی نقشه و بردن جاده از بین کوه ها چه صرفه اقتصادی خواهد داشت وقتی که جمعیت ساکن در منطقه قادر به استفاده از آن نباشند. بیان کردن متون غیر عقلانی و غیر اقتصادی که فاقد توجیه باشد کار ساده ای است . شما باید طرحی ارائه کنید که ضمن بالابردن آمار استفاده کنندگان از پروژه هزینه کمتری داشته باشد . بخش ززو ماهرو مهمتر است یا منطقه مرکز استان با جمعیتی بیش از 750 هزار نفر؟ اینقدر غیر منطقی و یکجانبه نگر نباشید . با توجه به اینکه راه ها توسعه دهنده اقتصاد در هر منطقه ای هستند باید جنبه بهره وری جمعیتی را هر چند با هزینه ای بیشتر انجام تا رشد اقتصادی صورت گیرد .

امیر

بسیار علی . ایکاش دولت کمی بیشتر اهمیت بده.میشه یه طرح فراخوان تشکیل بده و از همه کامیون دارها نفری یک میلیون تومان بگیرن به شرط اینکه تا 5 سال ازشون عوارضی نگیرن